Lördag 16/3 mellan 10-12 finns Anders och jag på klubben för att dela ut koder och instruktioner om nya larmet.
Från och med lördag em när stugan är låst kommer det nya larmet att vara aktivt och du kommer alltså inte längre in med bara nyckel. Har du mailat oss nyckelnummer så kommer vi att maila ut kod och instruktion om du inte kan komma i morgon. Vid behov kan vi finnas på plats vid fler tillfälllen.
Det kommer också att sättas upp anslag på dörren om att nyckel inte längre fungerar som larm och telefonnummer till de som kan larma av på avstånd. Vi kommer att försöka ha ordning på vilka som har koden så att vi enkelt ska kunna skicka ut nya koder när det är dags för byte. Det är alltså inte ok att lämna koden vidare till andra utan alla ska hänvisas till någon i styrelsen till dess att allt är igång.
Vi hoppas på en smidig övergång och förståelse för att det kan bli lite krångel nu i starten. Vi räknar med att det kan bli några fellarm så skulle det hända är det ingen fara. Det kan det vara värt när vi får ett mer omfattande larm till mindre än halva den gamla kostnaden.